Onze eerste week zit er alweer op! - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Tessa Drogtrop - WaarBenJij.nu Onze eerste week zit er alweer op! - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Tessa Drogtrop - WaarBenJij.nu

Onze eerste week zit er alweer op!

Blijf op de hoogte en volg Tessa

02 November 2014 | Filipijnen, Cebu City

Hoi lieve allemaal,

Daar zijn we weer, dit keer vanaf het eiland Cebu! We hebben heerlijke dagen op het eiland Palawan gehad. Na een dag op het strand gelegen de te hebben, hebben wij donderdag een Island hoppig tour gedaan. Met een bootje hebben wij verschillende eilanden gezien. Mooie stranden, lacoon's en natuurlijk gesnorkeld! Onderwater is het misschien wel nog mooier dan bovenwater. We hebben veel verschillende vissen en koraal gezien en Thirsa die nog niet eerder gesnorkeld had, was het water bijna niet meer uit te krijgen. Na deze dag hebben we verse vis gegeten op het strand en nog wat gedronken met mensen die we ontmoet hebben. De volgende dag zijn we met de TukTuk naar een ander strand gegaan, op aanrader van anderen. Hier hebben uiteraard weer gechillt, gezwommen en heerlijk fruit gegeten. 'S avonds nog bij een Italiaan gegeten en onze spullen weer ingepakt. Het wordt hoogtijd dat we onze kleding gaan wassen. We zijn redelijk op tijd naar bed gegaan want de volgende ochtend moesten we om zeven uur met het beruchte busje weer terug naar Puerto Princessa. Dit ging een stuk vlotter dan de heen weg en waren we ruim op tijd bij het vliegveld.

Al met al hebben we onwijs genoten in ons strandhuis, leuke mensen ontmoet en zijn we een klein beetje teleurgesteld dat we nu al dit eiland moeten verlaten.

Zaterdag aan het eind van de dag zijn we aangekomen op het vliegveld in Cebu City, hier stond Renske op ons te wachten. Zij is de coördinator van ons project en woont al twee jaar in Cebu. Met de taxi zijn we naar ons hostel gebracht en hebben we de andere vier vrijwilligers ontmoet. De kamer waarin we verblijven is prima! Lekker schoon, airco en wifi + een lekker bed. Heerlijk om je spullen uit te pakken en er een eigen plekje van te maken. Na even opfrissen zijn we met Renske en de andere vrijwilligers uiteten gegaan. Leuk om met elkaar te kletsen en meer te horen over de verschillende projecten. We hebben het alweer gehad over nieuwe weekendtrips (bijvoorbeeld naar het zuiden van Cebu met walvishaaien zwemmen, spannend!!). Na een dag lang reizen en nieuwe indrukken zijn we als een blok in slaap gevallen.

De ochtend is rustig begonnen en zijn we met ze alle door de stad gaan wandelen. Renske heeft ons wat winkels laten zien en we hebben wat geshopt (denk aan crackers met nutella en pindakaas als ontbijt :) en shampoo/douchegel).
'S middags zijn we samen met Jamie in de Jeepney gestapt en richting Ayala gegaan. In deze wijk zijn we in een shopping mall geweest. Hier hebben we wat gegeten, rond gelopen en naar een beauty salon geweest. Een heerlijke massage en manicure gehad voor nog geen tien euro! Hier zijn de malls al net zo groot als in Manila. Ze hebben echt alles! Winkels zoals Mango, Esprit Levi's en de Body Shop zijn daar niet te missen. Wel lekker om daar even rond te lopen.. voelt het even alsof je gewoon thuis bent. Hier in de stad Cebu is het beter te vertoeven dan in Manila. Vooral de sfeer is prettig. Evengoed bedelende kinderen maar minder. Het lijkt wat schoner en rustiger, maar dit kan ook komen omdat het hier nu vakantie is wegens wat Filipijnse feestdagen.

We liggen nu al lekker in bed. Klaar voor onze eerste werkdag morgen. We zijn heel nieuwsgierig wat ons te wachten staat. De verhalen die we gehoord hebben zijn goed. Renske gaat met ons mee dus die kan ons voorstellen aan onze nieuwe collega's. We laten snel weten hoe we onze eerste stagedagen hebben ervaren.

Liefs van ons xxx

• 02 November 2014 - 16:44

Dirk:

Fijn dat jullie een mooi hotel hebben waar jullie de komende weken verblijven. Leuk dat jullie nieuwe contacten maken. Een mooi land, met vele tegenstellingen. Leuk de blogs te lezen, ook succes op jullie stageplek. xxx

• 02 November 2014 - 16:47

Femke:

Spannend meiden!! Heel veel plezier en succes morgen

• 02 November 2014 - 17:04

Denise:

Klinkt geweldig meiden! Wat een geweldige reis maken jullie. En wat een ervaringen nu al. Heel veel succes met de eerste werkdagen. Denk zo maar dat dat goed gaat komen. Geniet van alles en ik zie uit naar jullie volgende verhaal want ook ik ga jullie volgen.

• 02 November 2014 - 17:32

Irene:

Goh meiden, wat heerlijk om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin hebben. Fijn hotel enz. Ben nu al benieuwd naar de foto's van de haaien en jullie :-D x

• 02 November 2014 - 17:58

Trudie:

Hoi meiden wat boffen jullie hè. Heerlijk de komende weken lekker in een relaxed hotel. Wel even wat anders dan jullie kamertje en gat in de grond in Afrika

• 02 November 2014 - 17:59

Trudie:

Succes met jullie stage en tot de volgende skipe. Xxx

• 02 November 2014 - 22:18

Anja:

Suc6 meiden morgen, ik ga nu naar bed.....Trusten, love you xx

• 04 November 2014 - 08:59

Tinele:

Lieve meiden, wat een mooi verhaal hebben jullie er weer van gemaakt, je waan je helemaal even in Filipijnse sferen. Wat een ervaring !! Succes met jullie stage, ben benieuwd....

• 04 November 2014 - 12:04

Lonneke:

Het klinkt allemaal hartstikke mooi daar, wat hebben jullie al veel gezien in deze eerste anderhalve week. Veel plezier en succes op jullie stage!

• 05 November 2014 - 10:16

Magda:

hoop de eerste werkdagen zijn meegevallen jullie zullen wel een hoop ervaring opdoen

wij zitten nu heerlijk aan de koffie met een biscuitje

denken aan jullie alle boy,s van auto drogtrop